Risc de înec | Pompierii avertizează: nu vă scăldaţi în locuri neamenajate!

Pompierii din Bihor trag un semnal de alarmă: 32 de persoane s-au înecat în ultimii patru ani în judeţ. E mai bine să fie evitate locurile neamenajate, este recomandarea celor de la ISU Crişana. Salvatorii bihoreni au făcut şi o demonstraţie despre cum trebuie acordat primul ajutor în caz de înec.
Acordarea cât mai rapidă a primului ajutor este esenţială pentru salvarea victimelor unui înec.
"O persoană care se îneacă, care se află în apă peste înălţimea ei şi nu ştie să înoate, se va scufunda într-un interval de 20 până la 60 de secunde. Dacă în acest interval nu este cineva prin preajmă să-l salveze, şansele de supravieţuire ale persoanei respective scad vertiginos", a explicat căpitanul Camelia Roşca, purtătorul de cuvânt al ISU Crişana.
"Acesta e primul lucru: deschiderea căilor aeriene. Se face cât mai repede, odată adus la mal. Adus la mal, este foarte important să se înceapă foarte repede manevrele de resuscitare", susţine Marius Todea, asistent SMURD.
Pompierii spun că victima trebuie prinsă din spate, pentru că are tendinţa să se agaţe de salvator.
"Vedem dacă apa ne permite să introducem barca înăuntru, să fie o apă cu o adâncime de cel puţin un metru şi jumătate. În momentul în care colegii introduc barca în apă, unul dintre salvatori se deplasează înot spre persoană cu calm", a detaliat procedura plutonierul adjunct principal Daniel Carţiş.
Pompierii recomandă populaţiei să se scalde doar în locuri special amenajate.
"În niciun caz în râuri, lacuri, canale de irigaţie sau alte cursuri de apă unde malurile sunt abrupte, albiile nămoloase sau pline de plante, de crengi."
În ultimii 4 ani, în râurile şi lacurile din Bihor s-au înecat 32 de persoane, din care şase erau copii. În aceeaşi perioadă, pompierii au salvat 12 vieţi.
Reporter: Bianca Firezar
Operator: Gabor Szilagyi
Editor web: Adrian Laboş
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.