Vama Moraviţa, trecută greu, cu reguli noi. Au fost introduse restricții la tutun, alcool și alimente. Măsurile de control au fost eliminate, apoi, temporar
Data publicării:
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Drumul celor care au venit seara trecută din Serbia, în România, s-a oprit ore bune la coada formată în Vama Moraviţa. Oameni au aflat aici, cu surprindere, că trebuie să completeze un formular în care să declare cantităţile pe care le transportă, din 22 de tipuri de produse: „Stăm 4 ore aici pentru nimic, pentru nişte hârtii care nu sunt valabile”. Ce li se cere să declare? „Ţigarete, cigarillos, trabucuri, tutun, alcool, vinuri liniştite”, ”Organe vegetative de înmulţire, bulbi, rizomi”.
Toate aceste informaţii trebuie însă introduse pe calculator, operaţiune care face ca timpii de aşteptare la Vama Moraviţa să ajungă la câteva ore. Oamenii erau revoltați: „Fiică-mea a ajuns de la Londra acasă, a făcut 4 ore, 3 ore cu avionul, şi eu nu sunt acasă, de cinci ore stau”.
Unii şi-au pierdut răbdarea suficient de mult încât să se întoarcă din drum, de la Vama Moravița: „S-a săturat un sârb şi a plecat, s-a retras din coloană, probabil că s-a săturat de UE”
În autocarul care transporta echipa de rugbyişti Partizan Belgrad la o competiţie din Timişoara, oprit la Vama Moravița, a ieşit la iveală încă o provocare: completarea formularului scris în limba română, de către oameni care nu cunosc limba noastră.
„Nu înţeleg limba română, este greu să completez formularul. Suntem cu copiii, aşa că nu avem nici alcool, nici ţigări, deci aşteptăm pentru ... nimic”, ne spune antrenorul Nemanja Babic. Întrebăm: Aţi făcut cumpărături, aţi cumpărat ulei, zahăr? ”Nimic, la o înmormântare am fost, vă dau o prăjitură”, ”Au murit cuscrii, că fata e măritată în Serbia, am fost la înmormântare”.
Cele întâmplate la Vama Moravița sunt consecințele introducerii unor reguli noi. De vineri, o persoană mai poate introduce, o singură dată la șapte zile, cel mult două pachete de ţigări, un litru de alcool, un litru de ulei, 1 kg de zahăr şi 15 kg de făină.
UPDATE. După blocajul de ieri, de la punctele de trecere a frontierei cu Serbia, Ucraina şi Republica Moldova, Direcţia Vămilor a decis azi noapte să elimine temporar obligativitatea completării formularelor de către călătorii care intrau în ţară cu diverse mărfuri.Măsura birocratică a dus la formarea unor cozi uriaşe la intrarea în România.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.