Constanța ar putea rămâne fără apă în plin sezon estival
Data publicării:
Foto: Shutterstock
Zeci de mii de constănţeni racordaţi la sistemul centralizat de termoficare ar putea rămâne fără apă caldă, de săptămâna viitoare, întrucât Regia Autonomă Judeţeană de Apă (RAJA) Constanţa anunţă că va opri furnizarea apei către Societatea Electrocentrale, dacă nu se achită o datorie de aproape trei milioane de lei, scrie News.ro.
Foto: Shutterstock
RAJA a transmis, miercuri, printr-un comunicat de presă, că Societatea Electrocentrale Constanţa SA înregistrează către Regia de Apă un debit în valoare totală de 2.887.510,77 de lei, reprezentând contravaloarea facturilor de apă-canal şi penalităţi de întârziere pentru perioada aprilie - iulie 2018. Din acest motiv, regia anunţă că va sista furnizarea serviciilor de alimentare cu apă potabilă către Electrocentrale Constanţa, începând din 13 august.
„Menţionăm faptul că RAJA S.A. a întreprins toate demersurile legale în vederea recuperării acestor debite. Astfel, între reprezentanţii RAJA S.A. şi cei ai Electrocentrale Constanta S.A. au avut loc numeroase întâlniri de soluţionare a aceastei situaţii pe cale amiabilă. Mai mult, în vederea recuperării creanţelor, au fost transmise notificări şi somaţii de plată prin executor judecătoresc. RAJA S.A. este obligată, la rândul său, să achite cu prioritate şi în termen legal facturile emise de către furnizori; costurile pentru transportul şi tratarea apei potabile, dar şi epurarea apelor uzate la cei peste 2 milioane de abonaţi fiind semnificative”, se arată în comunicat.
Sursa citată precizează că RAJA este obligată să achite la zi impozitele, taxele şi redevenţele către bugetele locale şi de stat, dar şi să ramburseze sumele împrumutate de la BERD pentru cofinanţarea programelor europene.
Astfel, în cazul în care Societatea Electrocentrale Constanta SA nu-şi va achita faturile restante, această unitate va fi debranşată, de luni, de la reţeaua de alimentare cu apă şi canalizare, în vederea recuperării întregii datorii.
În urma acestei măsuri, Electrocentrale nu va mai putea furniza apă caldă către Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice Constanţa, care, la rândul său, o distribuie către zeci de mii de persoane abonate la sistemul centralizat de încălzire.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.