Motivele pentru care a eșuat privatizarea CFR Marfă. Gruia Stoica: „Voi participa de o sută de ori, dacă va fi scoasă de o sută de ori”

Data publicării:
gruia stoica crop
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Actualizare 22:00: „Astăzi am fost invitați să ne informeze că nu putem să facem plata că nu s-au îndeplinit condițiile suspensive de către vânzător. (Veți cere despăgubiri - n.r.) Asta am concluzionat în 20 de minute, că nu s-au îndeplinit condițiile suspensive, și stăm de 6 ore și jumătate ca să ne convingă să dăm declarație că nu ne putem îndrepta asupra comisiei de privatizare”, a declarat Gruia Stoica, la ieșirea din Ministerul Transporturilor.

El a adăugat că va decide mâine dacă va cere despăgubiri statului român.

„Voi participa de 100 de ori, dacă va fi scoasă la privatizare de 100 de ori, pentru că e țara mea aici și atâta vreme cât mă duc în alte țări să particip și să și câștig licitațiile mi se pare normal să particip aici la privatizare”, a mai spus patronul GFR.


 

Ministerul Transporturilor nu a chemat la Ministerul transporturilor compania GFR în calitate de cumpărător, la finalizarea privatizării, „întrucât nu au fost îndeplinite două dintre condițiile de care depindea această procedură”.

Cum nu s-a ajuns la momentul finalizării, contractul se desființează de drept la finalul zilei, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu are bază legală să achite diferența de preț”, se arată într-un comunicat de presă la GFR.

Am fost astăzi chemați la Ministerul Transporturilor pentru a fi informați de către Comisia de Privatizare că nu putem fi invitați să plătim restul de bani pentru pachetul de 51% din CFR Marfă, pentru că nu au fost îndeplinite condițiile suspensive ale contractului de privatizare. Unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea structurii acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu avea timpul necesar pentru a-și da avizul. În aceste condiții, am fost convocați să luăm la cunoștință imposibilitatea finalizării privatizării”, a declarat Gruia Stoica.

Dacă ministerul va fi de acord să renunțe la clauza de confidențialitate, veți vedea că există o ordine clar stabilită a pașilor care trebuie făcuți până să se poată ajunge la plata prețului. Plata pe care trebuia să o facă GFR era doar ultimul dintre acești pași”, a mai declarat Gruia Stoica.

Față de condițiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivată, respectiv numărul de acțiuni corespunzător cotei de 51% care urmează să se transfere. În acest sens, nu a fost efectuată diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmează să se transfere de la CFR Marfă către alte societăți deținute de stat, se mai arată în comunicatul GFR.

Îmi pare rău că lucrurile s-au încheiat așa, noi ne-am îndeplinit întotdeauna obligațiile la termen și în mod complet. Nu este treaba mea să emit judecăți despre cine este de vină, dar pot să vă spun cât de dezamăgit sunt de modul în care s-au desfășurat lucrurile. Îmi pare rău nu doar pentru impactul asupra Grup Feroviar Român și a mea, ci și pentru cei 11.000 de angajați ai CFR Marfă, pentru că nu avem acum o privatizare de succes cu o companie românească și pentru cum se va vedea asta în afara țării”, a mai declarat Gruia Stoica.

Grup Feroviar Român consideră că membrii comisiei de privatizare nu au făcut toate diligențele și nu au depus toate eforturile pentru identificarea soluțiilor din timp, în vederea definitivării cu succes a privatizării. GFR a făcut demersuri oficiale în repetate rânduri pentru a se asigura că toți pașii necesari vor fi parcurși și toate condițiile îndeplinite, iar comisia nu a oferit răspunsuri clare și în timp util solicitărilor GFR, pentru a preîntâmpina un deznodământ ca acesta”, se menționează în comunicatul de presă.

În această după-amiază, surse Digi24 au precizat că privatizarea CFR Marfă a eșuat. În această seară, GFR a confirmat în mod oficial încetarea privatizării.

Astăzi, Gruia Stoica, proprietarul GFR, a declarat la Digi24 că, în dosarul CFR Marfă nu există nicio condiție și niciun termen de plată.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amenda pe care o primesc românii care nu pot justifica banii cash. În Europa se dau sancţiuni uriaşe
Digi FM
Femeia care a renunțat la deodorant, șampon și pastă de dinți. Soluția pe care a găsit-o pentru igienă...
Pro FM
Justin Bieber ar avea datorii de milioane de dolari, potrivit apropiaților: „Se confruntă cu propriii demoni”
Film Now
Cum a sărbătorit Daniel Craig obținerea rolului James Bond: Eram în supermarket, aveam căruciorul plin cu...
Adevarul
Trump îşi arată „prietenia” faţă de Putin printr-o invitaţie directă de a cuceri Ucraina. Europa, în alertă
Newsweek
Care pensionari trebuie să restituie bani din pensie? Ministerul Muncii a dat ordinul
Digi FM
O româncă a fost bătută și umilită de personalul unui hotel din Turcia: „Eram în şoc. Am început să plâng...
Digi World
Ce este sindromul inimii frânte și cât de periculos este. O despărțire sau pierderea unei persoane dragi face...
Digi Animal World
Un animal misterios le dă fiori oamenilor din Colorado: „Ar putea fi un Chupacabra?”. Imaginile sunt virale
Film Now
Ce face și cum arată acum Robert Powell, actorul din Iisus din Nazaret. Viața i s-a schimbat complet
UTV
Sofía Vergara, apariție incendiară în bikini la piscină. Actrița în vârstă de 52 de ani e pregătită pentru...