Pagubă la stat. Scumpirea biletelor CFR înmulțește clienții de la garniturile private și microbuze

Data publicării:
trenuri mediafax-3
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Călătoria cu trenul de stat devine uşor-uşor un lux. Desigur, nu ne referim la condiţii care nu ne fac cinste, ci la banii daţi pe bilete. Considerate de călători deja prea mari, preţurile vor mai suporta o creştere de la 1 septembrie: cu 10%.

Pasagerii pierduţi în favoarea trenurilor private sau a microbuzelor, acestea din urmă şi mai ieftine şi mai rapide, strică planurile CFR Călători de a obţine câştiguri suplimentare prin majorarea tarifelor. De exemplu, în 2011, deşi preţul biletelor a crescut cu 18 la sută, încasările companiei feroviare de stat s-au majorat cu doar 6% pentru că numărul celor care au mers cu trenurile de stat a scăzut.

De la 1 septembrie se vor adăuga încă 10% în costul biletului. Cei mai mulţi bani din buzunar îi vor scoate persoanele care merg spre Cluj si Timişoara. Şi operatorii privaţi pregătesc scumpiri.

Dacă vor merge pe plafonul maxim de 10% sau vor alege un procent mai mic vom afla după 1 septembrie când îl vor aplica şi ei”, a afirmat Ştefan Roşeanu, expert în industia feroviară.

Tot mai mulţi români se înghesuie la cursele microbuzelor.

Ultima oară când CFR a crescut preţul biletelor, în vara lui 2011, transportatorii rutieri au avut de câştigat. După doi ani în care ocoliseră microbuzele, românii s-a îndreptat din nou către autogări. Iar în 2012, transportatorii au înregistrat cel mai mare număr de clienţi din ultimii patru ani.

Numărul de pasageri a crescut cu 12 milioane. Vorbim de transport naţional, nu local. O creştere de circa 5%”, a declarat Radu Dinescu, secretar general UNTRR.

În prezent, doar 11% din transportul de călători se mai face pe calea ferată.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Metoda japoneză care răcește mașina în mai puțin de un minut. Trucul perfect ca să scapi de căldura sufocantă...
Digi FM
Tatăl Andreei Bălan, reacție după ce solista a spus cum a pierdut 90.000 de euro: "E dureros. Știe cineva cât...
Pro FM
Miley Cyrus a făcut furori la Paris, în rochie transparentă și vaporoasă, cu mănuși de piele și sandale...
Film Now
Sharon Stone a pozat topless, înconjurată de bărbați, la 67 de ani. Imaginea i-a cucerit pe fani: „O...
Adevarul
Povestea lui Constantin Chiriță, scriitorul care a transformat pionierii României comuniste în cireșari...
Newsweek
Pensiile nu se mai pot plăti din septembrie. Ani de zile nu se vor mai indexa. Avertisment dur
Digi FM
Ce salariu are Cristian Popescu Piedone la ANPC. Câți bani încasează lunar șeful Protecției Consumatorului
Digi World
Câtă cafea ar trebui să bem zilnic pentru a ne bucura de beneficiile ei
Digi Animal World
Un păianjen de aproape 18 centimetri și-a croit o pânză imensă pe terasa unei femei. Cum a reacționat aceasta...
Film Now
Christina Applegate, despre lupta cu scleroza multiplă: "Dacă lumea ar vedea ce înseamnă viața mea, nu ar...
UTV
Bianca Censori, copia fidelă a lui Kim Kardashian: body nude și cizme de blană în Beverly Hills