Foto Emmanuel Macron i-a oferit prințului Albert de Monaco un munte subacvatic care îi va purta numele. Ce alte daruri a primit monarhul
Data publicării:
Emmanuel Macron și prințul Albert al II-lea al Principatului Monaco, în timpul vizitei oficiale desfășurate în Monaco, iunie 2025. Foto. Profimedia
În timpul vizitei oficiale în Monaco, Emmanuel Macron i-a oferit prințului Albert al II-lea un cadou inedit: un munte subacvatic descoperit în Oceanul Indian, care îi va purta numele. Monarhul a mai primit o rachetă de tenis rară și o ediţie ilustrată a unei cărţi din 1880, scrisă de Jules Verne, relatează AFP, citată de News.ro.
Acesta este un „relief subacvatic major” situat în Oceanul Indian şi descoperit de serviciul hidrografic al Marinei franceze, a precizat preşedinţia franceză. Viitorul Munte Albert al II-lea „măsoară 1958 de metri, la fel ca anul naşterii prinţului în vârstă de 67 de ani”, a adăugat Élysée, precizând că desemnarea a fost validată de Organizaţia Hidrografică Internaţională (OHI).
Cu două zile înainte de conferinţa internaţională a Organizaţiei Naţiunilor Unite privind oceanele, de la Nisa, vecină cu Monaco, Emmanuel Macron a adus un omagiu eforturilor prinţului Albert al II-lea de a proteja mările.
De asemenea, i-a oferit o rachetă de tenis „Rafa no5”, din care au fost produse doar 92 de exemplare pentru a celebra cariera campionului spaniol Rafael Nadal. Numărul 5 se referă în mod simbolic la 2005, anul în care Albert al II-lea, pasionat de tenis, a fost înscăunat. Anul 2005 marchează, de asemenea, primul titlu la Monte-Carlo al lui Rafael Nadal, turneu pe care avea să îl câştige de unsprezece ori în cariera sa.
Pe plan literar, şeful statului i-a oferit oaspetelui său şi o primă ediţie ilustrată din 1880 a cărţii lui Jules Verne, „Voyageurs du XIXe siècle”, o relatare a marilor călătorii şi călători din secolul autorului. Acest cadou face trimitere la bunicul prinţului, Albert I, „el însuşi explorator, în special prin campaniile sale oceanografice, şi pasionat de progresul tehnic, teme dragi lui Jules Verne”, potrivit Palatului Élysée.
Emmanuel Macron și prințul Albert al II-lea al Principatului Monaco, în timpul vizitei oficiale desfășurate în Monaco, iunie 2025. Foto. Profimedia
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 137 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.