Video&Foto Imagini inedite în Coreea de Sud. Un robot a dirijat orchestra națională
Data actualizării: Data publicării:
Un robot a dirijat orchestra națională din Coreea de Sud. FOTO: Profimedia Images
Un robot android, EveR 6, a urcat vineri seara pe podiumul dirijorului orchestrei naţionale din Coreea de Sud, la Seul, pentru a conduce un spectacol, marcând prima astfel de încercare în ţară, transmite Reuters.
Robotul cu două braţe, proiectat de Institutul Coreean de Tehnologie Industrială, şi-a făcut debutul la Teatrul Naţional al Coreei, dirijând muzicieni de frunte din orchestra naţională a ţării.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Robotul, cu o faţă umanoidă, s-a înclinat mai întâi în faţa publicului şi a început să-şi fluture braţele pentru a controla tempo-ul spectacolului live.
„Mişcările unui dirijor sunt foarte detaliate. Robotul a fost capabil să prezinte astfel de mişcări detaliate mult mai bine decât mi-am imaginat”, a spus Choi Soo-yeoul, care a condus spectacolul de vineri alături de robot.
Dar „slăbiciunea critică” a lui Ever 6, a spus Choi, este că nu poate asculta.
Lee Young-ju, un membru al publicului care studiază muzica tradiţională coreeană, a spus că mişcările robotului, deşi impecabile în menţinerea ritmului, nu au „respiraţie”, sau capacitatea de a menţine orchestra pregătită să se angajeze colectiv şi instantaneu, ceea ce a spus el este esenţial în actul artistic.
Song In-ho, 62 de ani, un alt membru al publicului, a mai spus că performanţa lui Ever 6 pare să fie la un nivel elementar.
„Bănuiesc că ar fi capabil să dirijeze singur dacă va fi echipat cu inteligenţă artificială pentru a înţelege şi analiza muzica”, a spus Song.
Robotul umanoid a dirijat trei din cele cinci piese prezentate vineri seara, inclusiv una dirijată împreună cu Choi.
„A fost un recital care a arătat că roboţii şi oamenii pot coexista şi se pot completa unul pe altul, mai degrabă decât unul care să-l înlocuiască pe celălalt”, a spus Choi după concert.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 140 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.