Criza globală de microcipuri face noi victime: frigiderele şi cuptoarele cu microunde

Data publicării:
ilustratie 3D a unui microcip
Penuria de microcipuri afectează industrii întregi din întreaga lume. Foto: GettyImages

Penuria globală de cipuri, care a afectat industria auto, lasă acum producătorii de electrocasnice în imposibilitatea de a satisface cererea, potrivit preşedintelui Whirlpool Corp din China, transmite Mediafax citând Reuters.

Compania cu sediul în SUA, una dintre cele mai mari firme din lume de electrocasnice, înregistrează întârzieri în exporturile către Europa şi Statele Unite, cu până la 25% în unele luni, a declarat Jason Ai.

„Este o furtună perfectă. Pe de o parte, trebuie să satisfacem cererea internă de aparate, pe de altă parte, ne confruntăm cu o explozie de comenzi de export. În ceea ce priveşte cipurile, pentru cei din China, a fost inevitabil”, a spus el, în cadrul Appliance and World Electronics Expo.

Compania s-a străduit să asigure suficiente microcipuri, procesoare simple care utilează peste jumătate din produsele sale, inclusiv cuptoare cu microunde, frigidere şi maşini de spălat.

Deficitul de cipuri, care a început la sfârşitul lunii decembrie, a fost cauzat de producătorii de automobile care au calculat greşit cererea, precum şi de vânzările în creştere de smartphone-uri şi laptopuri, alimentate de pandemie. Situaţia a forţat producătorii de automobile să reducă producţia şi a crescut costurile pentru producătorii de smartphone-uri.

Penuria nu a afectat doar Whirlpool, ci şi alţi producători de electrocasnice.

Hangzhou Robam Appliances Co Ltd, un producător chinez cu peste 26.000 de angajaţi, a trebuit să întârzie lansarea unui nou cuptor de înaltă calitate cu patru luni, deoarece nu putea obţine suficiente cipuri.

„Majoritatea produselor noastre sunt deja optimizate pentru uz casnic inteligent, aşa că, desigur, avem nevoie de multe cipuri”, a spus Dan Ye, director de marketing la Robam.

Pentru a face faţă deficitului de microprocesoare şi cipuri de memorie, Dreame Technology - un brand de aspiratoare finanţat de Xiaomi - şi-a redus bugetul de marketing şi a angajat personal suplimentar doar pentru a gestiona relaţiile cu furnizorii.

Dreame a cheltuit, de asemenea, „câteva milioane de yuani” pentru a testa cipuri care ar putea servi drept alternative la cele pe care le foloseşte de obicei, a declarat Frank Wang, directorul de marketing al companiei.

Partenerii noștri
Playtech
Banii pe care românii nu au voie să îi țină! Au la dispoziție 10 zile să îi predea, altfel riscă 3 luni de...
Digi FM
Sociologul Gelu Duminică, revoltat de un subiect de la Evaluarea Națională: „M-a dezgustat lipsa de...
Pro FM
Lora, emoționată să fie nașă de cununie pentru sora soțului ei: "Familia care m-a ales și pe care am ales-o...
Film Now
Cum arată astăzi Penny din „The Big Bang Theory”. Kaley Cuoco are 39 de ani și este mama unei fetițe
Adevarul
Rusia se pregătește deja pentru următorul război. Vestul visează la o pace în Ucraina care nu va veni...
Newsweek
Ce a aflat ministrul Muncii la inspecția de la Casa de Pensii? Merge softul? Când cresc pensiile?
Digi FM
O femeie care a vizitat parcul de distracții Disney, revoltată după ce un angajat i-a spus că este îmbrăcată...
Digi World
Un bărbat a mâncat 150 de ouă, în doar cinci zile: „E o nebunie, corpul meu s-a subțiat considerabil”...
Digi Animal World
Momentul când un șoim atacă o vulpe pe o plajă din din California. Imaginile sunt virale
Film Now
Filmul care i-a adus cei mai mulți bani lui Arnold Schwarzenegger: „Ne-am dus direct la bancă”
UTV
Andreea Bălan și Victor Cornea au ales locația pentru nuntă: „Le-a plăcut foarte mult!”