Țara care vrea să înlocuiască pașapoartele cu tehnologia biometrică
Data publicării:
Foto: Flickr
Australia vrea să renunțe la pașapoarte și testează înlocuirea acestora cu un sistem de recunoaștere facială, a irișilor sau a amprentelor, anunță Gizmodo. Potrivit oficialilor australieni, citați de The Sydney Morning Herald, dacă rezultatele testelor vor fi satisfăcătoare, călătorii internaționali nu vor mai avea nevoie de pașapoarte în Australia începând cu anul 2020.
Foto: Flickr
Dacă totul decurge conform planului, pasagerii din alte țări vor ajunge în Australia și vor ieși din aeroport la fel ca un călător intern. Scopul este acela de a avea 90% din sosiri prin stațiile electronice undeva în 2019-2020. Angajații aeroporturilor ar trebui să se implice doar în cazul unei restricții de călătorie sau a unei probleme tehnice.
Programul „Seamless Traveler” a primt un buget de 94 de milioane de dolari și trebuie să facă procesul de intrare în țară mai eficient. Timp de aproximativ 10 de ani, stații de scanare automată de pașapoarte au fost utilizate pentru aproape 40 de milioane de pasageri. Acestea vor fi retrase în cadrul noului sistem, pe care oficialii speră să-l lanseze într-un program pilot la aeroportul din Canberra, în iulie.
„Capacitatea noastră de a valorifica puterea datelor crește exponențial”, a declarat pentru The Sydney Morning Herald John Coyne, șeful securității de frontieră la Institutul de Politici Strategice australiene. Acest lucru ar putea fi adevărat, dar aceasta nu înseamnă că Departamentul de Imigrare și de protecție la frontieră și-a dat seama si ce tehnologie va folosi. „Departamentul cere ofertanților să ofere soluții inovatoare pentru a permite călătorilor care sosesc să parcurgă singuri procesul de intrare în țară”, a declarat o purtătoare de cuvânt a departamentului pentru imigrație. Practic, asta înseamnă că o parte din program depinde de sectorul privat. Chiar dacă tehnologia biometrică a înregistrat un progres uriaș, este încă imperfectă și controversată. De asemenea, folosirea acestui tip de tehnologie ridică probleme de natură etică. O țară întreagă care să se bazeze pe elemente biometrice integrate în sistemul său de imigrație ar fi cu siguranță o lovitură puternică dată industriei de profil.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.