O călătorie cu avionul s-a transformat într-un coșmar de 32 de ore, deși zborul trebuia să dureze mai puțin de trei ore. La final, pasagerii au ajuns înapoi pe aeroportul de unde au plecat.
Pe 24 mai, zborul DE1234 operat de compania Condor a decolat din Zürich, Elveția, cu destinația Heraklion, pe insula Creta din Grecia. La bord se aflau 137 de pasageri și șase membri ai echipajului. Cursa, care în mod normal durează puțin sub trei ore, a fost serios afectată de „condiții meteorologice extreme”, a declarat un reprezentant al companiei Condor pentru revista People.
„Din cauza vânturilor puternice, decolările și aterizările pe aeroportul din Heraklion au fost posibile doar în condiții limitate”, a transmis Condor într-un comunicat. „În ciuda mai multor încercări de a ateriza, zborul nu a putut fi finalizat conform planului și a fost deviat de mai multe ori, inclusiv cu o oprire peste noapte la Salonic, înainte de a reveni, în cele din urmă, la Zürich”.
Potrivit Business Insider, care citează date de la Flightradar24, aeronava a survolat de mai multe ori coasta Cretei înainte să se îndrepte spre Atena pentru o aterizare de urgență.
Conform aceleiași surse, avionul a efectuat patru escale și a fost reținut peste noapte în Salonic, în cadrul acestei călătorii de 32 de ore. De asemenea, aeronava a mai oprit o dată în Atena, apoi în Kos, înainte de a reveni la Zürich.
Condor a confirmat că zborul a presupus „mai multe opriri”, inclusiv o oprire nocturnă în Salonic.
În comunicatul companiei, citat de People, se menționează că „echipajul a servit băuturi și gustări tuturor pasagerilor în zona bucătăriei.” Totuși, potrivit Metro, unii pasageri s-au plâns că nu au primit suficiente gustări, iar câțiva ar fi avut stări de greață în timpul uneia dintre tentativele de aterizare la Heraklion.
Întrebat despre aceste acuzații, purtătorul de cuvânt al Condor a declarat că „băuturile au fost oferite tuturor pasagerilor de către echipaj în zona de servire, iar cazarea la hotel a fost organizată de companie”, potrivit sursei citate. De asemenea, reprezentantul a precizat că pasagerii pot contacta serviciul pentru clienți pentru „opțiuni de rambursare sau reprogramare.”
Unii pasageri au declarat, potrivit presei, că au fost nevoiți să plătească singuri cazarea la hotel. În plus, la a doua oprire în Atena, unora dintre ei li s-a oferit posibilitatea de a coborî înainte de întoarcerea finală spre Zürich, însă fără bagajele de cală.
Editor : C.S.