Galerie Foto Un think-tank din Rusia oferă 1 milion de ruble pentru capturarea unui vehicul robotic ultramodern folosit de ucraineni
Data actualizării: Data publicării:
Potrivit companiei, sistemul, care poate să care până la 750 de kilograme, poate fi „reconfigurat rapid” de la un vehicul de transport la unul militar care poate fi folosit în operațiuni militare. Foto: Profimedia Images
Un think-tank din Moscova care are legături cu armata rusă oferă o recompensă în bani – mai mare decât leafa pe un an a celor mai mulți dintre soldații ruși – pentru capturarea „prin orice metode” a unui vehicul robotic ultramodern care este folosit pentru evacuarea civililor răniți în războiul din Ucraina, dar poate îndeplini și misiuni de luptă, informează Business Insider.
Numit THeMIS, vehiculul fără echipaj operat de la distanță este fabricat de Milrem Robotics, o companie estonă din domeniul apărării. Un purtător de cuvânt al companiei a spus pentru publicația Janes că cel puțin o unitate a fost deja livrată în Ucraina, acolo unde robotul este folosit pentru a transporta ajutoare medicale și pentru a evacua civili răniți.
Potrivit companiei, sistemul, care poate să care până la 750 de kilograme, poate fi „reconfigurat rapid” de la un vehicul de transport la unul militar care poate fi folosit în operațiuni de luptă.
Textele promoționale scot în evidență abilitatea sa de a transporta victimele de pe câmpul de luptă, dar și diferite tipuri de muniție.
Milrem Robotics nu a comentat despre posibilitatea de a livra versiunea militară a sistemului armatei ucrainene. Mai multe membre NATO dețin deja una sau mai multe versiuni ale platformei TheMIS, inclusiv Franța, Germania, Marea Britanie și SUA.
Se pare că nici Rusia nu vrea să rămână pe dinafară.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Rușii recunosc că au rămas în urmă la vehiculele militare fără echipaj
„Conflictul din Ucraina a demonstrat că războiul modern este de neconceput fără utilizarea la scară largă a vehiculelor fără echipaj”, a spus Ruslan Puhov, director al think-tank-ului din Rusia – CAST (Centrul pentru Analiza Strategiilor și Tehnologiilor). „Din păcate, Rusia a rămas în urmă.”
În încercarea de a recupera avansul țărilor care și-au modernizat armata, think-tank-ul rusesc oferă 1 milion de ruble – adică, peste 16.000 de dolari – oricărei persoane din armată sau poliție care reușește să captureze un vehicul robotic THeMIS, cât mai intact, și să îl livreze Ministerului Apărării, potrivit unei postări recente de pe blogul CAST.
În comparație, o persoană care semnează un contract pe trei ani pentru a activa în armata rusă are un salariu anual de puțin peste 13.000 de dolari, potrivit Washington Post, iar recruții câștigă mai puțin de 25 de dolari pe lună.
„Dacă este posibil să obținem informații despre inovațiile străine, acest lucru ar trebui făcut prin orice metode”, a explicat Puhov. „Platforma care este vândută Ucrainei este un model rudimentar, dar ne va ajuta dacă am putea să îl studiem.”
Vehiculul fără echipaj THeMIS, varianta de luptă. Captură foto: Twitter / @estNATO
Think-tank-ul de la Moscova vrea să livreze roboții armatei ruse
CAST nu ar trebui văzută ca o organizație a Kremlinului, cu toate că părerile cercetătorilor care lucrează pentru acest think-tank se aliniază de obicei cu viziunea expusă de Moscova, a spus Jeffrey Edmonds, un fost analist al CIA care acum lucrează la Centrul pentru Analize Navale.
„Astea fiind spuse, șeful CAST are legături foarte strânse cu complexul militar [al Rusiei]”, a precizat Edmonds.
Puhov a fost numit în 2007 membru al Consiliului Public, aflat sub controlul Ministerului rus al Apărării. Acesta a spus că obiectivul său suprem este să aprovizioneze armata rusă cu sisteme fără echipaj mai bune.
„În condiții de luptă, capturarea și studierea sistemelor și platformelor folosite de inamic este una dintre pricipalele moduri” de a face acest lucru, a explicat Puhov, potrivit Business Insider.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 137 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.