Tesla, vizată de o anchetă a FBI. Reacția companiei
Data publicării:
Foto: Guliver/Getty Images
Constructorul auto american Tesla Inc a informat, vineri, că nu a primit nicio citaţie din partea Ministerului american al Justiţiei cu privire la prognozele de producţie ale Model 3, după ce The Wall Street Journal a publicat un articol potrivit căruia FBI anchetează Tesla pe fondul suspiciunilor că a difuzat informaţii false, informează Reuters.
Foto: Agerpres
Cu toate acestea, un purtător de cuvânt de la Tesla a precizat că firma a decis să coopereze după ce în luna septembrie a primit o solicitate de trimitere voluntară de documente din partea Ministerului american al Justiţiei.
„Nu am primit o citaţie, o solicitare pentru a depune mărturie sau o altă procedură oficială şi nu au fost alte solicitări suplimentare pentru documente cu privire la acest subiect din partea Departamentului Justiţiei” a precizat purtătorul de cuvânt.
Potrivit The Wall Street Journal, Biroul Federal de Investigaţii examinează dacă Tesla a difuzat informaţii false cu privire la producţia de sedanuri Model 3 şi i-a înşelat pe investitori cu privire la evoluţia activităţilor sale începând din 2017.
Conform surselor citate de WSJ, agenţii FBI au contactat mai mulţi foşti angajaţi Tesla pentru a obţine mărturii.
Tesla şi directorul său general Elon Musk se confruntă deja cu o acţiune colectivă în justiţie din partea acţionarilor care susţin că atât compania, cât şi directorul său general au făcut afirmaţii false cu privire la volumul producţiei de berline Model 3.
Acest model de automobile electrice, pe care Telsa mizează pentru a reveni pe profit, a fost lansat pe piaţă la începutul lui 2016 cu promisiunea că până la finele lui 2017 Tesla va ajunge la un volum de producţie de 5.000 de unităţi Model 3 în fiecare săptămână.
În plus, Musk şi Tesla tocmai au ajuns la o înţelegere amiabilă cu organismul de reglementare al bursei americane (Securities and Exchange Commission ) după ce SEC a apreciat că Elon Musk a comis o fraudă publicând un mesaj pe Twitter în care spunea că şi-a asigurat finanţarea pentru a face din Tesla o companie privată.
Conform acordului, Tesla şi Musk vor plăti fiecare câte 20 de milioane de dolari organismului de reglementare al bursei americane, iar Musk va demisiona din funcţia de preşedinte, dar va rămâne director general.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 137 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.