Atenționare MAE. Măsura care intră în vigoare în Norvegia de la 1 mai
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages
Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau călătoresc pe teritoriul Regatului Norvegiei că începând cu data de 1 mai autoritățile din această țară instituie măsura de control sistematic a persoanelor și documentelor de identitate și de călătorie pentru toate persoanele care intră în sau părăsesc spațiul Schengen prin punctele de frontieră norvegiene.
Parlamentul Norvegiei Foto: Gulliver/GettyImages
Potrivit unui comunicat MAE transmis duminică AGERPRES, măsura a fost impusă ca urmare a evaluărilor de risc de securitate și se menține până când autoritățile norvegiene vor aprecia că nivelul pericolului amenințărilor teroriste va fi suficient de redus.
Controlul la intrarea și ieșirea din Regatul Norvegiei se aplică atât cetățenilor norvegieni, cât și tuturor cetățenilor străini, inclusiv cetățeni ai statelor membre UE și Spațiul Economic European.
Norvegia nu este membră a Uniunii Europene, dar menține relații strânse cu aceasta, făcând parte din Spațiul Economic European și fiind asociată Acordului Schengen.
Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României în Regatul Norvegiei: +4722561237; +4722446951; +4722556832; +4722558227, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.
De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu caracter de urgență, au la dispoziție și telefonul de urgență al Ambasadei: +4799153137, precizează MAE.
Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet https://www.politi.no/nyhet_16825.xhtml , http://oslo.mae.ro și www.mae.ro și reamintește cetățenilor români care călătoresc în străinătate că au la dispoziție aplicația Călătorește în siguranță (disponibilă gratuit în 'App Store' și 'Google Play'), care oferă informații și sfaturi de călătorie, precum și serviciul de alertă prin SMS, aferent campaniei de informare 'Un SMS îți poate salva viața!'.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 137 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.