McDonald’s a pierdut dreptul asupra mărcii „Big Mac” în Uniunea Europeană, într-un proces câştigat de reţeaua irlandeză de fast-food Supermac’s, potrivit unei decizii a autorităţilor de reglementare europene, transmite Reuters.
McDonald’s a pierdut dreptul asupra mărcii „Big Mac” în UE, într-un proces câştigat de reţeaua irlandeză de fast-food Supermac’s - Foto: GettyImages
Decizia instanţei revocă înregistrarea mărcii de către McDonald’s, afirmând că cel mai mare lanţ de fast-food-uri din lume nu a dovedit utilizarea reală a acesteia pe parcursul unei perioade de cinci ani, înainte de începerea procesului, în 2017.
Biroul pentru Proprietate Intelectuală al UE (EUIPO) nu a răspuns solicitărilor Reuters pentru comentarii, ca şi reprezentanţii McDonald’s.
Decizia EUIPO permite altor companii, inclusiv McDonald’s, să folosească numele „Big Mac” în UE.
Supermac’s a anunţat că va putea acum să se extindă în Marea Britanie şi în Europa. Compania a arătat că nu a avut niciodată un produs cu numele „Big Mac”, dar că McDonald’s s-a folosit de asemănarea numelor pentru a bloca dezvoltarea lanţului irlandez de restaurante.
„Supermac’s este încântată de victoria sa referitoare la marcă şi de revocarea mărcii Big Mac, care există din 1996. Este o mare victorie pentru afaceri în general şi opreşte marile companii să abuzeze prin intermediul mărcii, prin nepermiterea acestora să acumuleze mărci fără să le folosească”, a declarat fondatorul Supermac’s, Pat McDonagh.
McDonald’s a avut mai multe procese referitoare la mărci. Acesta este primul pierdut în UE
McDonald’s, care îşi vinde burgerii „Big Mac” la nivel internaţional, a prezentat ca dovezi imagini de pe site-urile sale europene, precum şi postere, ambalaje şi declaraţii din partea reprezentanţilor companiei, pentru a dovedi vânzările de „Big Mac” în Europa.
EUIPO a afirmat în schimb că declaraţiile McDonald’s trebuie susţinute de alte tipuri de dovezi şi că site-urile şi alte materiale promoţionale nu oferă dovezile respective.
Din imaginile de pe site „nu se poate dovedi dacă şi cum are lor o achiziţie sau cum poate fi plasată o comandă. Chiar dacă site-urile oferă această opţiune, nu există vreo dovadă că a fost plasată o comandă”, potrivit EUIPO.
McDonald’s a avut multe procese referitoare la mărci şi de obicei nu a pierdut, a spus Willajeanne McLean, profesor de drept la Universitatea din Connecticut.
În 1993, McDonald’s a câştigat o decizie judecătorească care a împiedicat un stomatolog din New York să îşi ofere serviciile sub numele „McDental.”
În 2016, McDonald’s a oprit o companie din Singapore să înregistreze „MACCOFFEE” ca marcă europeană.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 137 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.