ART, tramvaiul fără șine sau vatman. Deși autonom, circulă mai repede decât trenurile din România

Data actualizării: Data publicării:
tramvai autonom, strada china, mijloace de transport in comun
Foto: captura Digi24

China se pregătește să lanseze tramvaiul fără șine și fără vatman. Este în teste în această perioadă în Habrin, un oraş din nord-estul Chinei, la temperaturi de -20 de grade.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Un hibrid de tramvai şi de autobuz, ART este un vehciul autonom cu ghidare optică, după cum se poate observa în imaginile transmise de New China Tv. Nu este însă nici tramvai, nici autobuz, deşi este echipat cu roţi de cauciuc şi arată ca atare. Îl putem numi simplu Trambuz, însă hibrid nu îi este doar numele.

Este un vehicul autonom, dar care poate funcţiona şi pe combustibil. Acest lucru face posibilă crearea unui reţele de transport urban la preţuri mult mai accesibile decât alternativele convenţionale.

Inovațiile feroviare dezvoltate de compania mamă, gigantul chinez CRRC, au permis să transforme ceea ce ar fi putut fi un simplu autobuz într-un vehicul nou, care să combine avantajele feroviare ușoare cu vehiculele rutiere autonome. ART poate transporta până la 300 de pasageri, la o viteză medie de 70 de kilometri pe oră. Cam viteza cu care circulă trenurile la noi în ţară.

Tramvaiul autonom se orientează pe baza tehnologiilor GPS, care îi permit să se deplaseze de-a lungul unui marcaj invizibil, în loc de şine. Conceput pentru oraș, ART nu face nici zgomot şi nici nu poluează.

În plus, dincolo de economiile pe care le aduce pentru că nu necesită angajarea unui vatman, ART mai are un avantaj financiar - promite operatorilor de sisteme de transport economii enorme asupra infrastructurii. Tramvaiul fără șine, poate fi instalat într-o rețea rutieră în cel mult un weekend, și integrarea sa în transportul urban va costa oraşul până în 7 milioane de euro pe kilometru. Prin comparație, în Franța, de exemplu, costul mediu pe un kilometru de tramvai convențional este de 24 de milioane de euro.

Un argument puternic pentru a încuraja marile aglomeraţii urbane să înlocuiască șinele convenţionale cu marcaje rutiere pentru un fel de trambuz autonom.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Anunţul momentului despre Kate Middleton! Boala nemiloasă nu a iertat-o, toţi se asteaptau la cu totul...
Digi FM
Adevărul despre ultimele zile din viața lui Ozzy Osbourne. Prieten: „Moartea lui a venit neașteptat de...
Pro FM
Lady Gaga, complet nemachiată pe scenă în Las Vegas. Imaginile inedite cu artista sunt acum virale
Film Now
Starea de sănătate a lui Bruce Willis s-a agravat. Legendarul actor nu mai poate vorbi, citi sau merge
Adevarul
Miturile alimentare „sănătoase” care fac mai mult rău decât bine. Nutriționist: „Unul dintre cele mai rele...
Newsweek
Judecătorii CCR cu pensii speciale de 68.000 lei au decis: Plata CASS la pensie este obligatorie
Digi FM
Adevărul despre moartea lui Felix Baumgartner. Procuror: „Ce știm cu certitudine este că a avut o fractură la...
Digi World
Care e temperatura ideală la care să-ți speli hainele. Ce setare trebuie să alegi ca să elimini microbii din...
Digi Animal World
„Cel mai rar urs” din lume, surprins de o cameră de supraveghere. Cum arată animalul care locuiește în...
Film Now
Antonio Banderas și Robert De Niro, la prânz, pe terasă în Marbella. „Ce imagine! Doi giganți ai...
UTV
Ozzy Osbourne a murit la 76 de ani. Legendarul solist al trupei Black Sabbath s-a stins la scurt timp după...