O companie deținută de Volvo concediază jumătate din echipă. Care sunt motivele

Novo Energy, compania de baterii controlată de Volvo Cars, a anunțat luni reducerea cu 50% a numărului de angajați, fără a preciza câte posturi vor fi desființate exact.
Decizia vine în urma unei evaluări interne derulate după falimentul Northvolt Suedia, fostul co-proprietar al proiectului. Novo Energy a inițiat astfel un plan de reducere a costurilor, în contextul unor condiții economice tot mai dificile.
„În ciuda tuturor eforturilor noastre de a asigura viitorul companiei și a unei căutări ample pentru un nou partener tehnologic, provocările economice actuale și condițiile de piață au făcut imposibilă menținerea operațiunilor la dimensiunea actuală”, a declarat Adrian Clarke, CEO al Novo Energy, citat de Reuters.
Compania susține că obiectivul său pe termen lung rămâne dezvoltarea unei unități de producție de baterii în zona Gothenburg, Suedia, în parteneriat cu un nou partener.
În februarie, Volvo Cars a preluat integral Novo Energy, achiziționând participația de 50% deținută de Northvolt în schimbul unei sume simbolice. Înțelegerea a inclus și planurile pentru construirea unei fabrici la Gothenburg.
Northvolt, cândva considerat liderul emergent al Europei în domeniul bateriilor, a intrat în faliment în martie, după ce nu a reușit să atragă finanțările necesare pentru a-și continua dezvoltarea. Fondată de foști directori Tesla și susținută de investitori precum Volkswagen, Goldman Sachs, BlackRock și Siemens, compania a produs peste un milion de baterii, dar nu a reușit să-și extindă operațiunile la scară industrială. Un administrator judiciar a început deja procesul de lichidare a activelor.
Pe fondul intensificării cheltuielilor de apărare în Europa și al incertitudinii privind angajamentele SUA față de continent, unii lideri din industrie avertizează că Europa riscă să devină tot mai dependentă de China în tranziția către energia verde.