Organizația HORA, despre controalele ANPC: Mulți operatori întâmpină grave probleme de imagine și de evoluție a businessului

Georgiana Costea Data publicării: Data actualizării:
oprit anpc
Sursa foto: ANPC

HORA, organizația patronală a hotelurilor și restaurantelor, își exprimă îngrijorarea față de modul în care se desfășoară controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în unitățile de alimentație publică și cere un dialog „de urgență” cu conducerea instituției.

Potrivit unui comunicat de presă emis vineri seară, reprezentanții HORA consideră că acțiunile de control sunt realizate fără un dialog constructiv și fără a permite operatorilor economici să prezinte documente justificative pentru procesele desfășurate.

„Solicităm public un dialog în regim de urgență, întrucât foarte mulți operatori întâmpină grave probleme, atât de imagine, cât și de evoluție a business-ului. Este foarte important să stăm împreună la aceeași masă și să avem un dialog coerent, astfel încât să putem fi constructivi”, a declarat Radu Savopol, Președinte HORA.

Organizația reunește aproximativ 200 de companii din industria ospitalității. 

ANPC a demarat săptămâna aceasta mai multe controale, vizând în special restaurantele din mall-urile bucureștene și marile rețele de retail.

„Apreciem măsurile de reglementare și protecție a consumatorilor implementate de ANPC și considerăm că o colaborare continuă între autorități și operatorii economici este esențială pentru a asigura transparența, responsabilitatea și conformitatea în sectorul nostru. În acest sens, ne arătăm disponibilitatea să identificăm și să susținem împreună cu autoritățile inițiative dedicate promovării unor practici de business corecte și sustenabile.

Ne dorim să contribuim activ la dezvoltarea și implementarea unor măsuri echitabile, care să protejeze interesele consumatorilor și să sprijine activitatea operatorilor economici din HoReCa, fără a crea dificultăți sau blocaje care să pună în pericol dezvoltarea unui business. Atât operatorii economici, cât și ANPC deservesc același public, cu același scop – consumatori mulțumiți de produsele și serviciile primite. Ne dorim conlucrarea cu autoritățile pentru îmbunătățirea activității noastre în beneficiul consumatorilor, în cadrul legal și de reglementare existent, și nu incriminarea operatorilor economici”, a mai transmis HORA.