BYD se extinde în Europa. Vrea să deschidă prima reprezentanță în Ungaria

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
byd
sursa: shutterstock.com/

Producătorul chinez de vehicule electrice (EV), BYD, intenţionează să deschidă prima sa reprezentanță din Europa în Ungaria.

Sub conducerea lui Viktor Orban, Budapesta a devenit cel mai important partener comercial al Chinei din Uniunea Europeană (UE). Mișcarea este văzută ca o revoltă la adresa autorităților de la Bruxelles, având în vedere că majoritatea statelor comunitare încearcă să-şi reducă dependenţa față de Beijing.

„Noul centru european va fi un hub pentru vânzări şi servicii post-vânzări, pentru testarea şi dezvoltarea versiunilor automobilelor BYD dedicate pieţei locale. Aici vor fi create 2.000 de locuri de muncă”, a declarat directorul general al companiei, Wang Chuanfu, în cadrul unei conferințe susținute la Budapesta în prezența premierului Orban.

Strategia BYD pe următorii cinci ani este ca jumătate din vânzările sale să fie realizate în afara pieţei chineze începând cu 2030, relatează Reuters.  De precizat că această creştere ar putea fi alimentată doar de o expansiune în Europa şi America Latină, având în vedere că piaţa americană este închisă pentru mărcile chineze.

Deși este un obiectiv ambițios, nu pare unul imposibil, în contextul în care la nivel global, vânzările BYD au explodat şi se situează în prezent la un nivel comparabil cu cel realizat de giganții Ford sau General Motors.

Chinezii distribuie producția în țările partenere

Expansiunea BYD la nivel global este susţinută de construcţia noilor fabrici. Grupul chinez a realizat în 2016 prima sa unitate europeană de producție la Komarom, în Ungaria, unde sunt asamblate autobuze electrice.

Anul acesta speră să deschidă o fabrică EV, tot prin intermediul partenerilor unguri, urmată de una în Turcia anul viitor şi în scurt timp ar urma să anunţe locaţia aleasă pentru cea de-a treia uzină din Europa.

Compania a inaugurat anul trecut o unitate de asamblare în Thailanda. O altă uzină este construită în Brazilia, acolo unde imaginea BYD a fost pătată de un scandal privind condiţiile abuzive în care lucrează muncitorii pe șantier.