Avertisment: Apeluri telefonice false în numele unei bănci

Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenția, miercuri, asupra unei noi tentative de fraudă: apeluri telefonice în numele CEC Bank.
Diverse persoane sunt contactate de indivizi care pretind a fi reprezentanți CEC Bank, susținând că s-ar fi depus o cerere de credit în numele acestora, cu scopul de a obține informații sensibile și de a compromite conturilor bancare.
CEC Bank subliniază că nu solicită niciodată PIN-uri, parole sau date de card prin telefon, SMS sau e-mail.
În acest context, recomandările DNSC pentru a evita capcanele de acest tip sunt:
- Nu furnizați niciodată informații personale prin telefon, mai ales dacă nu ați inițiat apelul;
- Verificați autenticitatea apelurilor doar prin canale oficiale (site, call-center, rețele sociale verificate);
- Dacă simțiți presiune sau aveți suspiciuni, scuzați-vă politicos și spuneți că reveniți telefonic. Închideți apelul și apelați înapoi numărul. Dacă apelul a fost efectuat prin spoofing, veți fi redirecționat către adevăratul titular al acelui număr;
- Nu accesați linkuri primite prin SMS sau e-mailuri suspecte, înainte de a le testa cu o soluție de securitate;
- Activați alertele de tranzacții și autentificarea în doi pași pentru conturile bancare.