Timișoara, uitată în Masterplanul de Transport. Varianta de ocolire a orașului nu este cuprinsă în document

Data publicării:
centura

După cinci ani de promisiuni, speranţele locuitorilor din Timişoara că vor avea o centură completă în jurul oraşului se pot risipi. În următorii 16 ani, executivul nu va aloca fonduri pentru construirea şoselei. Aşa că, oamenilor care locuiesc în zonele tranzitate de tiruri nu le rămâne de făcut altceva decât să rabde zgomotul şi vibraţiile produse de autovehiculele de mare tonaj.

”Gălăgie? Au crăpat blocurile, asta e problema, nu gălăgia, cu ea te înveţi, vrei nu vrei”, ”Groaznic. Toată casa se hurducăie, şi vitrine, şi candelabre, şi tot. Şi zgomot şi tot. De când tot zic că e gata centura şi no mai gată, nu?”, ”Au limită de viteză 70, tirurile merg cu 80. Accidente multiple, casele sunt fisurate”, spun locuitorii de pe o arteră tranzitată de vehiculele grele.

Iar absenţa unei centuri de ocolire îi afectează şi pe şoferii care tranzitează oraşul: ”Pierdem foarte mult timp. De exemplu, acum, din Calea Şagului până în Calea Aradului fac o oră şi 20 de minute”, ”Poate o oră. Dar după-masa o oră jumătate, două”, ”Greu. Semafoare multe, biciclişti, maşini parcate”, - Ar trebui construită centura de ocolire? ”Am vazut de mult că o să fie, dar deocamdată pauză”, ”Foarte rău, foarte greu. Multe semafoare şi se stă prea mult în oraşul ăsta. Foarte rău”.

Autorităţile locale au caracterizat noul Masterplan de Transport al României drept unul iresponsabil. În aceste condiţii, Timişoara nu va scăpa prea curând de traficul greu. ”Dacă nu există o centură de ocolire a a oraşului, ele vor traversa oraşul, vor afecta clădirile, vor afecta drumurile, vor produce poluare, vor produce praf”, afirmă Nicolae Robu, primarul Timișoarei.

Lucrurile sunt privite cu alţi ochi în Capitală. Parlamentarii puterii promit că varianta de ocolire a Timişoarei va fi realizată. Nu ştiu însă nici când şi nici cu ce bani.

Singurul tronson finalizat din centura Timişoarei este cel din nordul oraşului, în lungime de 12 kilometri. Rămân în faza de promisiune alţi 35 de kilometri, care ar completa inelul de ocolire al capitalei Banatului. În noul masterplan de transport, extins până în anul 2030, este stipulată construirea a 172 de kilometri de variante de ocolire, a căror costuri totale ajung la 586 de milioane de euro.

Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Adrian Hrișcu
Editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amenda pe care o primesc românii care nu pot justifica banii cash. În Europa se dau sancţiuni uriaşe
Digi FM
Femeia care a renunțat la deodorant, șampon și pastă de dinți. Soluția pe care a găsit-o pentru igienă...
Pro FM
Justin Bieber ar avea datorii de milioane de dolari, potrivit apropiaților: „Se confruntă cu propriii demoni”
Film Now
Cum a sărbătorit Daniel Craig obținerea rolului James Bond: Eram în supermarket, aveam căruciorul plin cu...
Adevarul
Trump îşi arată „prietenia” faţă de Putin printr-o invitaţie directă de a cuceri Ucraina. Europa, în alertă
Newsweek
Care pensionari trebuie să restituie bani din pensie? Ministerul Muncii a dat ordinul
Digi FM
O româncă a fost bătută și umilită de personalul unui hotel din Turcia: „Eram în şoc. Am început să plâng...
Digi World
Ce este sindromul inimii frânte și cât de periculos este. O despărțire sau pierderea unei persoane dragi face...
Digi Animal World
Un animal misterios le dă fiori oamenilor din Colorado: „Ar putea fi un Chupacabra?”. Imaginile sunt virale
Film Now
Ce face și cum arată acum Robert Powell, actorul din Iisus din Nazaret. Viața i s-a schimbat complet
UTV
Sofía Vergara, apariție incendiară în bikini la piscină. Actrița în vârstă de 52 de ani e pregătită pentru...