CFR Marfă: Va schimba întrunirea CSAT de vineri macazul privatizării?

Data publicării:
trenuri

Disputa iscată între premierul Victor Ponta şi preşedintele Traian Băsescu pe tema CFR Marfă s-ar putea finaliza vineri, dacă în şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării se decide cine îşi asumă în cele din urmă responsabilitatea pentru privatizarea companiei.

Şedinţa CSAT începe la ora 11.

Un schimb dur de replici a început în momentul în care şeful statului a anunţat că nu va numi un nou ministru al Transporturilor în locul lui Relu Fenechiu, ci îl lasă pe premier să încheie privatizarea CFR Marfă. Ping-pongul procesului de privatizare a atins un punct culminant atunci când Guvernul a anunţat că trimite la CSAT hotărârea privind aprobarea privatizării.

Este la fel de posibil însă ca în şedinţa CSAT să nu se dea nici un aviz, aşa cum a spus la Digi24 consilierul prezidenţial pentru Siguranţă Naţională Iulian Fota. Dezbaterile ar putea rămâne doar la nivel de recomandare, a spus el, precizând că „E bine să vedem care e problema şi de ce nu poate guvernul să finalizeze acest proces.

Privatizarea CFR Marfă a pus sub semnul întrebării inclusiv pactul de coabitare. De peste o săptămână, premierul şi preşedintele îşi pasează reciproc semnarea contractului de vânzare. După trimiterea deciziei către CSAT, Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale, a declarat că „Victor Ponta încearcă să fugă din nou de responsabilitate. Ar fi o ilegalitate ca CSAT să se pronunţe asupra acestui contract de privatizare.” Premierul a ripostat: „Dacă nu are competenţe CSAT, care a avizat de trei ori până acum, înseamnă că de trei ori a acţionat ilegal!

Declaraţia premierului a fost imediat contrazisă de Cotroceni: „CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea procesului de licitație. Acest lucru nu a intrat niciodată în atribuțiile CSAT”, preciza un comunicat al Preşedinţiei.

Totuşi, Victor Ponta şi-a menţinut punctul de vedere: „Neformularea unei poziţii a CSAT va duce la blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurarea companiei CFR Marfă”, preciza comunicatul Palatului Victoria.

Contractul de privatizare trebuie semnat până pe 23 septembrie; în caz contrar, licitaţia va fi anulată. Aceasta s-a desfăşurat cu un singur competitor: Grup Feroviar Român, compania care a prosperat tocmai pe spatele operatorului de stat.




Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri