Criză de șoferi de TIR în toată Europa

Data publicării:
coada tir-uri1
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Şoferii profesionişti sunt în topul angajaților greu de găsit. Volumele de transport intracomunitar sunt în creştere, dar în România există firme cu camioane trase pe dreapta. Nu are cine să le conducă. Condiţiile de lucru nu s-au schimbat, ofertele de muncă sunt tot mai multe, atât în România, cât şi în Uniunea Europeană, dar numărul şoferilor cu atestat scade cu fiecare an.

„Sunt şapte mărci de camioane produse în Europa, merg pe aceleaşi drumuri, în special în Europa de vest, unde se mută cea mai multă marfă, pe aceleaşi autostrăzi, stau în aceleaşi parcări”, spune Radu Dinescu, secretar general UNTRR.

Un şofer profesionist câştigă lunar pe transport internaţional între 1.500 şi două mii de euro. În România salariile sunt mai mici și transportatorii din Vest vin şi angajează şoferi din est, dar asta mai ales pentru că în vest, meseria de şofer nu mai este dorită.

„Lumea a devenit mult mai comodă, în Europa de vest oamenii îşi doresc să ajungă acasă în fiecare zi sau, cel puţin, la final de săptămână şi să nu-şi petreacă weekend-ul în cabina unui camion”, mai spune Radu Dinescu.

Patronatele din Transporturi trag un semnal de alarmă şi spun că de vină este şi legislaţia românească. Planurile transportatorilor au fost încurcate în 2013, când a intrat în vigoare o Directivă Europeană ce prevede că pot obţine permise de conducere de categoriile C şi CE doar cei care au împlinit 21 de ani.

Radu Dinescu, secretar general UNTRR: „Am ajuns ca din februarie 2013 până în ianuarie 2016 să nu mai avem niciun nou candidat”.

Ca sectorul transportatorilor rutieri să nu se prăbușească, iar şoferii să poată continua să lucreze în condiţii normale, patronatele cer modificarea legii. Mai exact, transportatorii cer ca vârsta minimă pentru un permis de conducere profesionist să coboare la 18 ani.

În același timp, transportatorii cer înființarea unei rețele naționale de școli vocaționale specializate în furnizarea educației profesionale și competențelor tehnice de care tinerii au nevoie pentru a fi angajați ca șoferi profesioniști.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum îți afectează pensia anii în care ai lucrat „la negru”
Digi FM
Ce îl enervează pe Smiley la Gina Pistol: „Nu suport”. Cei doi s-au căsătorit în urmă cu doi ani
Pro FM
O discuție „picantă”. Lady Gaga abia și-a putut stăpâni lacrimile la „Hot Ones”. Când a fost tentată să...
Film Now
Jennifer Coolidge recunoaște că obsesia pentru bărbații „indisponibili” i-a afectat cariera: „Am mari...
Adevarul
Mineralul esențial fără de care vitamina D și calciul nu funcționează corect. Ce recomandă specialiștii
Newsweek
Ce se întâmplă dacă la Mica Recalculare iei pensie mai mică decât cea de azi? Pierd pensionarii bani
Digi FM
Secretul pe care Dan Negru l-a ascuns timp de 30 de ani. Ce a făcut în anii ’90 prezentatorul de televiziune
Digi World
Vegetarienii, risc mai scăzut de a dezvolta diabet și unele tipuri de cancer. Care sunt, însă, pericolele...
Digi Animal World
Animal misterios surprins în Florida. Cum apare creatura pe camerele de supraveghere
Film Now
Helen Mirren îl șochează pe Harrison Ford cu o mărturisire total neașteptată: Ei bine, situația a devenit și...
UTV
Megan Fox a devenit mamă pentru a patra oară! Actrița și Machine Gun Kelly, părinți în mijlocul unui scandal