Ultimele cuvinte ale unor piloți înainte ca avioanele în care erau să se prăbușească
Data actualizării: Data publicării:
FOTO: Shutterstock
Cutiile negre înregistrează conversațiile din carlingă și informațiile legate de zbor, oferindu-le anchetatorilor indicii despre ultimele momente ale zborurilor înainte să se prăbușească, relatează indy100.com.
FOTO: Shutterstock
„Noapte bună, la revedere, o să pierim.”
Zborul 5055 al companiei poloneze LOT se îndrepta către New York, în 1987, când un motor a explodat. Avionul s-a prăbușit în Polonia, iar ultimele cuvinte ale unui membru al echipajului au fost :„Noapte bună, la revedere, o să pierim”.
„Nu face asta.”
În 2016, un Boeing 737 al companiei FlyDubai s-a prăbușit din cauza vântului sever și a ploii. O investigație a scos la iveală că ultimele cuvinte înregistrate au fost ale pilotului, care se adresa unui coleg, spunându-i „Nu face asta”.
La scurt timp, aeronava a explodat, ucigând 62 de persoane aflate la bord.
„La naiba, suntem morți!”
A durat doi ani pentru recuperarea cutii negre după ce zborul Air France 447 s-a prăbușit în Oceanul Atlantic, în 2009. Înainte ca impactul să omoare 228 de persoane, pilotul a țipat : „La naiba, suntem morți”.
„Aste e tot, oameni buni. La naiba.”
Pilotul zborului 352 al companiei ruse Vlasivostok Air a spus „Asta e tot, oameni buni. La naiba”, înainte ca aeronava să se prăbușească și ca cei 136 de pasageri și cei 9 membri ai echipajului să piară.
„De fapt aceste condiții nu par foarte bune, așa-i?”
Zborul 901 al Air New Zealand s-a prăbușit în Muntele Erebus, omorând 257 de oameni aflați la bord.
După o eroare tehnică, zborul a fost direcționat greșit pe o rută în Antarctica. Printre ultimele cuvinte ale unui pilot au fost : „De fapt aceste condiții nu par foarte bune, așa-i”.
„Mamă, te iubesc.”
Zborul 182 al companiei Pacific Southwest Airlines a intrat în coliziune cu un avion mic privat, în 1978, ucigând 135 de persoane aflat la bord, inclusiv doi copii.
Șapte persoane aflate la sol au murit de asemea, după ce, cele două avioane s-au prăbușit în San Diego.
Un membru al echipajului a fost auzit spunând: „Mamă, te iubesc”.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 137 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.