Pregătiri pentru o nouă fabrică de maşini

Data publicării:
masini mediafax
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Economica.net citează o notă a consultanților de la Roland Berger care ar reprezenta un mare client.

Investitorul ar căuta un teren de vreo 40 de hectare, o locație bună și ajutoare de stat. Nu ar trebui să ne facem speranțe până nu e ceva sigur, iar indicații despre cine ar putea fi al treilea posibil constructor din România practic nu există. Singura cale este de a o lua prin eliminare.

Producătorii germani... Mercedes s-a oprit la granița României cu o investiție care ar fi putut ajunge și aici.

Audi tot în Ungaria produce. Grupul său mamă, Volkswagen se concentrează pe China și America, iar BMW nu a depășit granițele Germaniei cu construcția de automobile în Europa.

Din Franța nu prea are ce să mai vină. Renault este aici, iar Peugeot-Citroen are treabă cu strategia acționarilor chienzi.

Fiat-Chrysler nu mai ştie cum să-și ocupe fabricile din Italia, are deja o uzină în Serbia, deci nu ar putea fi un candidat. General Motors poate? Are divizia europeană Opel, care însă are bătăi de cap cu supracapacitățile de producție.

Din Asia ar putea să apară ceva. Chinezii sunt în expansiune, au făcut deja o fabrică în Bulgaria. Mai sunt sud - coreeni care, în general, preferă să producă la ei acasă și să exporte, chiar dacă plătesc taxe vamale care se văd în preț. E stilul lor de a-și crește economia. Și mai sunt japonezii. Mulți constructori, puternici.

La cum se prezintă situația în acest moment s-ar putea să fie un constructor asiatic. Pentru că, în notele citate, ar fi vorba de asamblare. Prin urmare componentele ar urma să vină din alte părți. Poate și de pe aici căci avem o industrie a subansamblelor bine dezvoltată.

Situația totuși trebuie să mai evolueze pentru a se limpezi. Nu de alta dar și când se anunța o investiție mare în industria auto imediat s-a speculat că ar veni al treilea constructor. Și s-a dovedit că e vorba de cutii de viteză pentru Mercedes, într-o fabrică la Sebeș. Nu e puțin lucru, dar nu e un constructor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
România trebuie să-și schimbe Codul fiscal ca să evite o criză mai dură decât în 2009! Ce se va întâmpla în...
Digi FM
Ce salariu are o stewardesă româncă angajată la o companie din Orientul Mijlociu: „Devine atractiv când iei...
Pro FM
E în formă maximă, are 53 de ani în buletin și pare de cel mult 30. Cum arată celebra Thalia în costum de baie
Film Now
Demi Moore a intuit pierderea Oscarului chiar cu câteva clipe înainte de a fi anunțată câștigătoarea: „Am...
Adevarul
Dalma Maradona a dezvăluit ce mirosea în camera în care a murit celebrul său tată: Era inumană!
Newsweek
Se pregătește o tăiere de pensie între 200 lei și 700 lei. E nevoie de sacrificii. Avertisment dur
Digi FM
O româncă a fost bătută și umilită de personalul unui hotel din Turcia: „Eram în şoc. Am început să plâng...
Digi World
Ce se întâmplă cu oasele când îmbătrânim? Noi descoperiri despre reducerea rezistenţei ţesutului osos
Digi Animal World
VIDEO Cinci elefanţi de la ZOO, surprinşi formând un ”cerc de alertă” pentru a proteja un pui în timpul unui...
Film Now
Ce face și cum arată acum Robert Powell, actorul din Iisus din Nazaret. Viața i s-a schimbat complet
UTV
Sofía Vergara, apariție incendiară în bikini la piscină. Actrița în vârstă de 52 de ani e pregătită pentru...