Fotografia care ar putea rezolva cel mai mare mister aviatic al tuturor timpurilor
Data publicării:
FOTO: US NATIONAL ARCHIVES
O fotografie publicată după zeci de ani face ca teoriile conspirației din jurul celui mai mare mister aviatic al tuturor timpurilor, dispariția Ameliei Earhart, să renască relatează BBC News. Imaginea dă curs teoriilor conform cărora Amelia Earhart nu ar fi murit într-un accident aviatic din Oceanul Pacific, ci ar fi fost capturată de japonezi și ar fi murit în închisoare.
FOTO: US NATIONAL ARCHIVES
Dispariția pilotului american Amelia Earhart este considerată cel mai mare mister aviatic din lume. Earhart a dispărut în 1937, în timpul unui zbor deasupra Pacificului. Cazul a stârnit numeroase controverse și teorii ale conspirației, mai ales că epava aeronavei sau trupul femeii nu au fost niciodată găsite.
Fotografia care a ieșit acum la iveală a fost făcută de către un presupus spion american în anii '30, pe insulele Marshall, care făceau atunci parte din prima linie de apărare a japonezilor. În imagine se văd două siluete care ar aparține Ameliei Earhart și navigatorului său, Fred Noonan. În partea dreaptă a pozei, se vede și presupusa epavă a avionului lui Earhart.
Foto: Guliver/Getty Images
Potrivit BBC News, apariția fotografiei a dat curs celor care susțin că Earhart, prima femeie-pilot care a zburat singură deasupra Atlanticului, ar fi fost capturată de japonezi și executată, după ce avionul ei s-ar fi prăbușit pe insula Saipan, din arhipelagul Mariana.
Este însă dificil să fie trasă o concluzie clară pe marginea unei fotografii neclare, în care "presupusa" Earhart stă cu spatele la cameră. Cu toate acestea, imaginea va fi folosită într-un documentar difuzat de NBC, care va trece în revistă și toate teoriile legate de ce s-ar fi întâmplat cu ea.
Amelia Earhart a dispărut în timpul unei încercări de a face înconjurul globului. Earhart încerca să ajungă pe Insula Howland, unde urma să își realimenteze aeronava cu combustibil. Explicația oficială este că ea nu a reușit să găsească insula, a pierdut contactul cu cei de la sol, a rămas fără combustibil și s-a prăbușit în ocean.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.