Un miliardar în criptomonede și-a unit forțele cu SpaceX ca să lanseze prima stație spațială comercială
Data publicării:
Haven-1 ar urma să fie una dintre multele stații spațiale private care vor înlocui Stația Spațială Internațională ce va fi desființată în 2030. Captură foto: Twitter: Vast
Vast, un startup din domeniul spațial finanțat de miliardarul criptomonedelor Jed McCaleb, plănuiește să lanseze o stație spațială de dimensiunea unui autobuz pe orbita terestră până la finalul anului 2025 cu ajutorul companiei SpaceX a lui Elon Musk, informează Reuters.
Nava spațială de formă cilindrică, supranumită Haven-1, este cea mai nouă încercare de a înlocui Stația Spațială Internațională, un laborator spațial de cercetare vechi de două decenii administrat în special de SUA, Rusia și Agenția Spațială Europeană.
SSI va fi cel mai probabil desființată în 2030, iar NASA vrea ca stațiile spațiale comerciale să o înlocuiască.
Nicio companie privată nu a construit sau lansat vreodată o stație spațială. SSI este de dimensiunea unui teren de fotbal și a fost construită în urma mai multor lansări, costul total ridicându-se la peste 100 de miliarde de dolari.
McCaleb are o avere de 2,4 miliarde de dolari, potrivit Forbes, și a oferit până acum 300 de milioane de dolari pentru a finanța acest proiect.
Haven-1 va fi lansată cu ajutorul rachetei Falcon 9, construită de SpaceX. Tot compania lui Elon Musk va fi și cea care îi va antrena pe viitorii astronauți de la bordul stației spațiale. Captură foto: Twitter: Vast
Costul total al dezvoltării Haven-1 rămâne să fie stabilit, a spus McCaleb, care este și directorul executiv al Vast. „Cred că va costa ceva mai mult de atât, dar vom vedea.”
Vast, companie fondată în 2021, a spus că plănuiește să trimită în spațiu un echipaj de patru persoane pentru o misiune de cercetare de 30 de zile, la scurt timp după ce stația spațială va ajunge pe orbită.
Haven-1 va fi lansată cu ajutorul rachetei Falcon 9, construită de SpaceX. Tot compania lui Elon Musk va fi și cea care va antrena astronauții.
Haven-1 va funcționa timp de trei ani și va putea susține alte trei misiuni de câte 30 de zile. Printre potențialii clienți ai companiei se numără agențiile spațiale guvernamentale, filantropii, firmele de cercetare private și companiile care vor să efectueze misiuni de cercetare robotice.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 140 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.