Stellantis se aliază cu un important producător chinez pentru a deschide în Spania o fabrică de baterii auto. Producția începe din 2026

Alexandru Gologan Data publicării:
linie asamblare baterii auto ev
sursa: gettyimages.com/

Grupul auto Stellantis şi gigantul chinez în domeniul bateriilor pentru vehiculele electrice CATL au anunţat marţi că vor construi o uzină de baterii la Zaragoza (Spania), un proiect care va însuma aproximativ 4 miliarde de euro.

Producţia de baterii de tip litiu şi fosfat de fier (LFP) va începe la finele lui 2026 şi uzina ar putea ajunge la o capacitate de producţie de 50 de GWh, în funcţie de evoluţia pieţei automobilelor electrice din Europa.

Investiţia este estimată la 4,1 miliarde de euro şi viitoarea uzină va fi construită în apropierea unei fabrici Stellantis de la Zaragoza (nord-estul Spaniei). Tranzacţia este aşteptată să se finalizeze în cursul anului 2025, relatează Reuters.

„Concepută pentru a fi complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, uzina de baterii va fi construită în mai multe etape", au precizat Stellantis şi CATL.

Cele două companii vor înfiinţa în acest sens o societate mixtă deţinută în proporţii egale, care va permite Stellantis să îşi extindă oferta pe segmentul bateriilor LFP.

Decizia celor de la CATL şi Stellantis confirmă rolul important jucat de Spania în sectorul auto european. În 2023, aproximativ 1,87 milioane de automobile au fost produse în Spania, al doilea producător european după Germania (3,96 milioane de unităţi), potrivit Asociaţiei constructorilor europeni de automobile.

Înfiinţat în 2011 în oraşul Ningde, pe coasta de est a Chinei, grupul CATL produce peste o treime din toate bateriile pentru automobile electrice vândute la nivel mondial. Bateriile CATL sunt utilizate de modelele mai multor constructori auto, precum Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Toyota, Honda şi Hyundai.