Comisia Europeană: Compania care deține TikTok nu este transparentă în privința publicității online

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
tiktok ue
sursa: shutterstock.com/

Comisia Europeană a formulat joi o constatare preliminară referitoare la TikTok: reţeaua socială deţinută de grupul chinez ByteDance nu îşi respectă obligaţiile în privința publicității online.

Poziţia anunţată joi de Comisie în privinţa publicităţii este primul pas către aplicarea unei amenzi foarte mari, în caz că TikTok nu se conformează reglementărilor. Dacă acuzaţiile se confirmă, amenda s-ar putea ridica la 6% din cifra de afaceri anuală globală, iar platforma ar putea fi pusă sub supraveghere mai strictă până la implementarea unor măsuri de corectare.

„TikTok nu furnizează informaţiile necesare privind conţinutul materialelor publicitare, utilizatorii vizaţi de acestea sau identitatea celor care finanţează campanii publicitare", transmite Comisia.

Acuzaţia reprezintă o premieră, în contextul aplicării noului regulament al UE privind serviciile digitale, intrat în vigoare anul trecut pentru protecţia utilizatorilor de internet împotriva conţinutului considerat periculos.

TikTok a intrat în atenţia autorităţilor atât în Uniunea Europeană, cât şi în Statele Unite din cauza impactului asupra sănătăţii mintale a copiilor, a utilizării datelor personale şi a influenţei asupra dezbaterilor publice şi a alegerilor, în beneficiul unor puteri străine.

În afară de transparenţa publicităţii, procedura vizează şi efectele negative ale algoritmilor platformei în ceea ce priveşte dependenţa utilizatorilor şi verificarea vârstei acestora pentru a li se permite accesul la anumite tipuri de conţinut.