Galerie Foto "Afară cu turiştii din cartierele noastre". Mii de oameni din Barcelona au protestat în stradă, supărați că orașul a ajuns de nelocuit
Data actualizării: Data publicării:
Mii de persoane au ieșit în stradă și au manifestat la Barcelona împotriva turismului excesiv. FOTO: Profimedia Images
Mii de persoane au ieșit în stradă și au manifestat la Barcelona împotriva turismului excesiv, supărați că orașul a devenit de nelocuit din cauza milioanor de turişti care vin anual.
Sub sloganul: "Destul este destul! Să punem limite turismului", în jur de 2.800 de manifestanţi, potrivit poliţiei, au mărşăluit sâmbătă la Barcelona pentru a cere o schimbare a modelului economic pentru oraş, cel mai vizitat din ţară.
"Nu avem nimic împotriva turismului, dar avem ceva împotriva turismului prea mare, pentru că face oraşul de nelocuit", a explicat Jordi Guiu, un sociolog de 70 de ani din Barcelona.
În spatele unui banner pe care scria "Reduceţi turismul acum!", manifestanţii au defilat scandând "Afară cu turiştii din cartierele noastre", oprindu-se în faţa unor hoteluri, spre surprinderea vizitatorilor.
Criticii turismului excesiv denunţă în principal efectul acestuia asupra preţurilor locuinţelor - chiriile au crescut cu 68% în ultimul deceniu, potrivit Primăriei Barcelonei -, dar şi consecinţele sale nefaste asupra companiilor locale, mediului şi condiţiilor de muncă ale angajaţilor locali.
"Magazinele de zi cu zi se închid pentru a face loc unui model de afaceri care nu corespunde nevoilor cartierului. Oamenii (...) nu îşi mai permit chiriile, trebuie să plece", se plânge Isa Miralles, un muzician în vârstă de 35 de ani care locuieşte în cartierul Barceloneta.
În Barcelona au fost peste 12 milioane de turişti anul trecut, potrivit consiliului municipal.
Pentru a facilita găsirea unei locuinţe pentru rezidenţi, Primăria a anunţat recent că doreşte să pună capăt închirierii apartamentelor pentru turişti până în 2029.
De la Insulele Baleare la Insulele Canare, trecând prin marile oraşe turistice din Andaluzia, cum ar fi Malaga, numărul mişcărilor anti-turism din Spania este în creştere.
A doua cea mai populară destinaţie turistică din lume, după Franţa, Spania a primit anul trecut un număr record de 85,1 milioane de vizitatori străini. Cea mai vizitată regiune a fost Catalonia, cu 18 milioane de vizitatori, urmată de Insulele Baleare (14,4 milioane) şi Insulele Canare (13,9 milioane).
Turismul în Spania reprezintă 12,8% din PIB şi asigură 12,6% din locurile de muncă.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 137 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.